Sähköala pohti kuluttajamarkkinointia seminaarissa

12.9.2006

Sähköinfo Oy järjesti syyskuun alkupäivinä Sähköalan markkinointiseminaarin, jossa pääpaino oli kuluttajiin kohdistuvan liiketoiminnan vaatimista ajattelu- ja toimintamuutoksissa. Erityisesti tilaisuudessa painottui koko alan yhteistyön kehittäminen.

Seminaari kokosi lähes nelisenkymmentä alan keskeisten yritysten, järjestöjen ja oppilaitosten päättäjää pohtimaan, mitä ongelmia alalla on kuluttajamarkkinoinnissa ja millaisia parannuksia nykytilaan voitaisiin tehdä.

Seminaarin ohjelmaan kuului esimerkiksi asiantuntijaluentoja ja ryhmätöitä. Luennoilla tuotiin esiin niin kuluttajien ostopäätösprosessin kulkua kuin esimerkki talonrakennusprojektissa pienrakentajan kohtaamista, sähköön liittyneistä ongelmista. Ryhmätöissä pohdittiin muun muassa keinoja loppuasiakkaan tavoittamiseen.

Lisäksi Gunnar Ageltveit kertoi Norjassa toteutetusta kampanjasta sähkötarvikkeiden myynnin edistämiseksi.