Sähkötukkujen asiakastyytyväisyys kasvoi

2.11.2012

Sähköteknisen Kaupan Liiton (STK) syyskuussa teettämä yrityskuvatutkimus sähkötukkuliikkeiden toiminnasta kertoo asiakastyytyväisyyden kasvaneen selvästi.

Asteikolla yhdestä viiteen yleisarvosana on 3,71, kun se oli kaksi vuotta sitten 3,56. Nyt tyytyväisyys ylitti myös neljän vuoden takaisin tason. Tärkeimpinä sähkötukkuliikkeen ominaisuuksina pidetään toimitusvarmuutta (asteikolla 1-5, merkittävyys oli 4,7), toimitusnopeutta, tavoitettavuutta, myyjien ammattitaitoa, palveluhalua ja hintatason edullisuutta.

– Parhaat arvosanat annettiin tärkeimmiksi koetuilla toiminnan alueilla. Niillä kaikilla oli myös parannuttu toissavuodesta. Silti alalla on edelleen kehitettävää esimerkiksi toimitusvarmuudessa, hintatasossa ja myyjien tavoitettavuudessa juuri niiden suuren merkityksen vuoksi, STK:n toimitusjohtaja Tarja Hailikari sanoo.

STK on vuodesta 1987 lähtien selvittänyt joka toinen vuosi asiakkaiden käsityksiä sähkötukkuliikkeiden toiminnasta. Tämänkertaisen tutkimuksen tulokset perustuvat 611 vastaajan arvioihin. STK:n jäseniin kuuluu 13 sähkötukkuliikettä.

 

Sähkötukkujen asiakastyytyväisyys